Brico is een bekende naam als het gaat om klussen, doe-het-zelven en gereedschap. Tijdens het klussen zal er tenminste één ritje naar Brico of Brico.be op de planning staan. Sinds de oprichting in de vorige eeuw is Brico dan ook uitgegroeid tot de grootste Doe Het Zelf retailer van de Benelux. Met 159 fysieke winkels en 1.7 miljoen klantenkaartleden, is het een ijzersterk merk.
Marketplace Brico biedt een mooie kans op gebruik te maken van de sterke naamsbekendheid en de loyale klanten. In eerste instantie zal de focus liggen op het uitbreiden van het assortiment binnen klus en tuin gerelateerde productcategorieën. Deze producten moeten voldoen aan de gestelde duurzaamheids-kwaliteitsstandaarden (BSCI en FSC bijvoorbeeld). Maxeda heeft met Brico de ambitie om dé DHZ zoekmachine te worden en geeft aan te blijven investeren in de verbetering van het platform.
Alle marketplace producten worden standaard meegenomen in de Google Shopping feeds waardoor de producten niet alleen getoond worden aan de bezoekers van de Brico website maar ook aan op Google zoekende consumenten.
Daarnaast biedt Brico extra marketing kansen: de wekelijkse nieuwsbrief, de folder en sociale media zijn tegen betaling beschikbaar. Dit is een mooie kans voor merkeigenaren.
In eerste instantie zal Brico slechts één aanbod per EAN aanbieden. Je wilt er als online verkoper dus snel bij zijn. Met Vendiro kun je je nu snel beginnen met verkopen op Brico marketplace. Wij hebben een directe koppeling met Brico.be. Door in ons platform de productinformatie en processen te automatiseren, bespaar je jezelf veel handwerk én tijd. Hierdoor ben jij nét iets sneller dan je concurrent.