Aanbod komt niet alleen op Bricomarché maar ook Bricorama te staan
Moet binnen 6 dagen leveren in Frankrijk
Strenge selectie, waardoor weinig concurrentie
De Franse keten Bricomarché is opgericht in 1979 en heeft nu meer dan 480 winkels in Frankrijk. In de afgelopen jaren heeft Bricomarché zich ontwikkeld als expert op het gebied van zelfklussers, de bouw, tuinieren, decoratie en benodigdheden voor huisdieren. En is uitgegroeid tot de derde grootst DYI-speler van Frankrijk.
Bricomarché bestaat naast de bouwmarkten, ook uit het merk Bricorama (een supermarkt gericht op klussers) en Brico Cash (voor de groothandel).
In maart 2021 heeft Bricomarché een eigen marketplace gelanceerd. Dit laat zien dat Bricomarché de ambitie heeft om het bestaande productaanbod uit te breiden. En toch een aantrekkelijke prijs-kwaliteit verhouding aan de klanten te bieden. In de strategie richt Bricomarché zich op de perfecte omnichannel ervaring voor hun klanten.
Door te verkopen op Bricomarché marketplace, zijn de producten zichtbaar op de drukbezochte website. Doordat verkopers een goede zichtbaarheid krijgen over het gehele platform, hanteren ze een strenge selectie. Zo moeten verkopers binnen zes dagen leveren in Frankrijk, met pakket is dat geen probleem, maar voor (groot)meubelen is dat lastiger. Producten moeten een toevoeging zijn aan het Bricomaché aanbod. Nieuwe ideeën, niche merken en originele concepten krijgen de voorkeur. Wanneer je door de selectie heen bent, is er minder concurrentie dan op de grote open platformen.
Bricomarché is de grootste partij in Frankrijk als het gaat om Doe-Het-Zelf en Tuin. Als je producten binnen deze categorie verkoopt, is Bricomarché een echte musthave.
Om Bricomarché aan jouw verkoopkanalen toe te voegen, kan veel werk kosten. Zo moet je ervoor zorgen dat de producten goed staan, de afhandeling van bestellingen goed verloopt én dat je inzicht hebt in jouw resultaten en voorraad. Door de koppeling tussen Vendiro en Bricomarché, is dat gedeelte eenvoudiger gemaakt. In één systeem houd je alles wat er in jouw interne systemen én op de marketplaces gebeurt in de gaten. Voor meer efficiëntie, marge en omzet.
Wil je weten of Bricomarché een goede volgende stap voor jouw bedrijf is? En welke rol Vendiro daarin kan spelen? Vraag dan een adviesgesprek aan.