OTTO is onderdeel van de OTTO Group, waar nog vele andere bekende namen onder vallen. In 1949 begon Werner Otto het bedrijf als een postorderbedrijf. In de eerste catalogus stonden 28 schoenen die besteld konden worden. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot het één na grootste e-commerce platform van Duitsland, na Amazon.de.
Je kunt er nog steeds schoenen kopen, maar inmiddels is het aanbod uitgegroeid naar vele andere productcategorieën. Zoals mode, wonen en huishoudelijke artikelen.
Vanuit het principe dat op otto.de alleen producten worden aangeboden die ze zelf zouden verkopen, wordt niet iedere verkoper zomaar toegelaten. Dat betekent dus dat de onboarding best intensief is. Zo moet je een vestiging en BV in Duitsland hebben, moet je je logistiek via een Duits magazijn laten verlopen én moet je aan alle producteisen voldoen.
Toch kan het de moeite wel waar zijn. In totaal heeft OTTO 11,5 miljoen actieve gebruikers die iedere seconde 10 bestellingen doen! En, juist door die strenge onboarding, is de concurrentie laag.
Wanneer je dan door het selectieproces van OTTO heen bent, dan begint het werk pas echt. Dan moet je ervoor zorgen dat de producten goed staan, de afhandeling van bestellingen goed verloopt én dat je inzicht hebt in jouw resultaten en voorraad. Door de koppeling tussen Vendiro en OTTO, is dat gedeelte een fluitje van een cent. In één systeem houd je alles wat er in jouw interne systemen én op de marketplaces gebeurt in de gaten.
Wil je meer informatie over wat er bij het verkopen op OTTO komt kijken? Of wil je beter begrijpen wat Vendiro voor jou kan betekenen? Bekijk eens ons uitlegfilmpje, of neem direct contact met ons op.