In 1887 startte Anton Dreesmann en Willem Vroom hun eerste gezamenlijke warenhuis in Amsterdam. Sindsdien heeft het bedrijf vele ups en downs gekend. Door het ruime aanbod van producten tegen een vaste prijs, zorgde voor een goede voorsprong. Maar aan het einde van de twintigste eeuw werd deze voorsprong steeds kleiner. Met meerdere warenhuizen en de opkomst van online shoppen, was het verlies van V&D niet meer te stoppen. In 2015 gingen de deuren dicht.
Maar de deuren bleven niet gesloten. In 2018 brengen de nieuwe eigenaren opnieuw kopers en verkopers samen. V&D Marketplace wordt gelanceerd. En het voelt als vanouds. Het is weer hét warenhuis van Nederland, maar dan online.
V&D is vooral een populair platform onder de 45+ doelgroep. Consumenten kunnen er terecht voor kleding, huis & tuin, sport, gezondheid en meer. Ondanks dat ervoor bijna iedere productcategorie ruimte is, wordt er per product maar één aanbieder toegelaten. Er is dus vooraf een selectie en alleen kwalitatieve merken en producten worden toegelaten.
“V&D biedt mooie mogelijkheden voor acties. Zo kun je bijvoorbeeld meegenomen worden in de nieuwsbrief. Daarmee vormt V&D een aanvullende doelgroep binnen Nederlandse marketplaces.”
Je kunt alleen via V&D verkopen door een samenwerking met een erkende integrator aan te gaan. Zoals Vendiro. Via Vendiro kun je eenvoudig je productinformatie beheren en pushen en orders annuleren en terugbetalen. Doordat er per product maar één aanbieder wordt toegelaten, is het niet mogelijk om in te haken op een bestaand product.
Start nu het proces om jouw producten op V&D aan te bieden. Neem contact met ons op voor meer informatie over het selectieproces en hoe Vendiro jou hierin kan ondersteunen.